dimarts, 27 de febrer del 2018

IMATGES DE LA RODA DE PREMSA DE SUPORT A ERMENGOL GASSIOT (TERRASSA 26/02/18)















Prop de 200 persones s'ha concentrat davant de l'Ajuntament de Terrassa per assistir a la roda de premsa convocada per Solidaritat Antirepressiva de Terrassa i el sindicat CGT-Terrassa en suport del terrassenc Ermengol Gassiot, secretari general de la CGT de Catalunya, professor doctorant de prehistòria de la UAB i encausat per participar en una roda de premsa durant l'ocupació del rectorat de la UAB l'abril de l'any 2013.

A més del mateix Ermengol Gassiot, han intervingut Josep Maria Pi, secretari d'organització de la CGT de Catalunya; Mercè Márquez, delegada de la secció sindical de la CGT a la UAB; i Mireia Pi, membre de Solidaritat Antirepressiva de Terrassa.

Ermengol Gassiot ha manifestat que des de «Som 27 i més» han decidit que no volen normalitzar la repressió, i que la millor manera és fer de cada fet repressiu un conflicte polític. També ha recordat que l'ocupació es va realitzar per denunciar les retallades en la Universitat, els increments de les taxes, la precarietat del professorat i la introducció de negocis privats en la Universitat.

Mercè Márquez ha denunciat que es va aprofitar la tancada per assenyalar aquells que eren més crítics com el cas de l'Ermengol i criminalitzar el moviment estudiantil.

Mireia Pi ha recordat la llarga trajectòria d'Ermengol com a militant dels moviments socials i com a sindicalista, i ha assenyalat que persones com ell són les que més necessita la Universitat si no vol allunyar-se de la seva funció formativa.

Els encausats són 25 estudiants, un professor i un treballador de Personal d'Administració i Serveis de la UAB i afronten judicis amb una suma de penes de 300 anys de presó. En concret, Ermengol Gassiot s'enfronta a una possible condemna d'onze anys de presó i una multa de prop de 10.000 euros.

* * *

Cerca de 200 personas se concentraron frente al Ayuntamiento de Terrassa para asistir a la rueda de prensa convocada por Solidaridat Antirepressiva de Terrassa y el sindicato CGT-Terrassa en apoyo al egarense Ermengol Gassiot, secretario general de la CGT de Catalunya, profesor doctorando de prehistoria de la UAB y encausado por participar en una rueda de prensa durante la ocupación del rectorado de la UAB en abril del año 2013.

Además del mismo Ermengol Gassiot, han intervenido Josep Maria Pi, secretario de organización de la CGT de Cataluña; Mercè Márquez, delegada de la sección sindical de la CGT en la UAB; y Mireia Pi, miembro de Solidaridat Antirepressiva de Terrassa.

Ermengol Gassiot ha manifestado que desde «Som 27 i més» han decidido que no quieren normalizar la represión, y que la mejor manera es hacer de cada hecho represivo un conflicto político. También ha recordado que la ocupación se realizó para denunciar los recortes en la Universidad, los incrementos de las tasas, la precariedad del profesorado y la introducción de negocios privados en la Universidad.

Mercè Márquez ha denunciado que se aprovechó la cerrada para señalar aquellos que eran más críticos como el caso del Ermengol y criminalizar el movimiento estudiantil.

Mireia Pi ha recordado la larga trayectoria de Ermengol como militante de los movimientos sociales y como sindicalista, y señaló que personas como él son las que más necesita la Universidad si no quiere alejarse de su función formativa.

Los encausados ​​son 25 estudiantes, un profesor y un trabajador de Personal de Administración y Servicios de la UAB y afrontan juicios con una suma de penas de 300 años de prisión. En concreto, Ermengol Gassiot se enfrenta a una posible condena de once años de prisión y una multa de cerca de 10.000 euros.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada